معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اعلام کرد:

مشاوره 4900 پرونده در دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4900 پرونده توسط مشاورین دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان با محوریت معلونت اجتماعی و پیثشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مشاوره شده اند. 
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 4900 پرونده توسط مشاورین دادگاه های اطفال و نوجوانان استان کرمان با محوریت معلونت اجتماعی و پیثشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مشاوره شده اند. 
کد خبر: ۱۴۴۷۶۶۹

 به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ سید مهدی قویدل، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون راهبری  مشاوره اطفال و نوجوانان استان کرمان  توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است، افزود: بر این اساس اقداماتی همچون برگزاری جلسات و دوره های آموزشی و توجیهی، بازدید از عملکرد و فعالیت مشاورین، تشکیل بانک اطلاعات، انجام مکاتبه با حوزه های قضایی استان و ...انجام شده  است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان افزود: تعداد 29 شعبه در سراسر استان فعال است که با حضور 46 مشاور اطفال به دعاوی اطفال و نوجوانان رسیدگی می کنندو از ابتدای امسال تاکنون بر اساس بانک اطلاعاتی تهیه شده و مستندات موجود نیز در 4900 پرونده مشاوره اطفال ارائه شده است .

وی ضمن اشاره به اینکه در مرکز استان کرمان 6 شعبه دادگاه اطفال و نوجوانان (یک شعبه کیفری یک - یک شعبه تجدیدنظر و 4 شعبه کیفری 2) فعالت دارند،گفت: با بهره گیری از حضور دایم 4 مشاوره به  1600 پرونده اطفال در این شعب رسیدگی شده است .

وی ادامه داد: طی 12 ماهه امسال جلسات متعدد مشاوره و روانشناسی برای بزهکاران و والدین آنها تشکیل و با حضور درجلسات و تکمیل پرونده های شخصیت بزهکاران نیزدر جهت  اصلاح رفتارهای بزهکارانه و بازاجتماعی نمودن آنان نظریه های  مشورتی و پیشنهادهای جایگزین حبس به قضات محترم دادگاههای اطفال ارائه داده اند. 

قویدل، یادآور شد: شهرستان سیرجان به لحاظ جمعیت بزرگترین شهرستان استان محسوب شده و دارای یک شعبه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان است که چهار مشاور نیز در این دادگاه همکاری می کنند، کما اینکه درسال جاری به تعداد800 پرونده باموضوع مشاوره اطفال و نوجوانان رسیدگی کرده اند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان به میزان رسیدگی مشاورین در شهرستان ها به جرایم اطفال و نوجوانان پرداخت و افزود: به طور میانگین سالانه نزدیک به 500 پرونده در شهرستان رفسنجان، در شهرستان زرند سالانه به طور میانگین 250 پرونده، درشهرستان بم 220پرونده برای اطفال تشکیل می شود و در این زمینه مشاوران برجسته و دارای سابقه بالا درحوزه اطفال و نوجوانان که از مشاوران مجرب می باشند نقش موثری دربازاجتماعی و اصلاح رفتارهای بزهکارانه اطفال و نوجوانان دارند.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان های استان نیز که جمعیت پایین تر از 50 هزار نفر دارند از جمله بافت، بردسیر، عنبرآباد، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج، ریگان و راور و ... نیز یک شعبه دادگاه اطفال فعال بوده و مشاوران مجرب که سابقه چندین سال همکاری با دادگستری را دارند نیز همکاری می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها